تلفن های تماس : 02165509742 - 09369275965 - 09128724074

سئو؛ بهینه سازی سایت یا هزینه!

سئو برگرفته از عبارت Search Engine Optimization است که کلمات معادلی چون SEO یا بهینه سازی موتور جستجو دارد که همگی آنها به یک معنی می باشند

سئو (بهينه‌سازي موتور جستجو) براي کمک کردن به بهبود ارتباط مردم و وب سايت‌ها  در نتايج جستجوي طبيعي با هدف رسيدن به رتبه‌بندي بالا، ايجاد شده‌اند.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از راه کار ها براي تغيير استراتژيک وب سايت‌ها دانست. در نتیجه با بهبود عوامل داخلی وب سایت شما و افزايش اهميت آن در صفحه نتايج جستجوگرها، باعث ارتباط نزدیکتر گوگل با وب سایت شما میشود.

سئو فرآيند ساده‌اي نيست که به راحتي بتوان آن را اجراء و پیاده سازی کرد سئو نيازمند دانش کافی، علم پيش زمينه‌اي و صبر است. موتور‌هاي جستجو با تغيير مداوم الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي خود غير قابل پيش‌بيني هستند؛ بنابراين وظيفه مهندسين سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در اين زمينه است.

رتبه‌بندي گوگل داراي بيش از ۱۰۰ معيار جهت رتبه‌بندي يک سايت است. از اين رو مهندسين سئو مي‌بايست مهم‌ترين اين معيار‌ها را جهت پياده‌سازي موفق سئو بدانند.

هدف سئو چیست ؟

هدف سئو کمک به وب سايت‌ها در بدست آوردن جایگاه مناسب در نتايج جستجوي طبيعي و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. نمايش دادن بيشترين صفحات مرتبط داراي مزاياي زيادي هم براي کاربر و هم براي موتور جستجو است که در آن کاربر بيشترين نتايج مرتبط جستجو شده را پيدا مي‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد مي‌شود چرا که الگوريتم آن بيشترين صفحات مربوط را نشان مي‌دهد.

بعد از اينکه سئو براي بهبود طبقه بندی و رتبه‌بندي سايت‌ها در نتايج جستجوي طبيعي کار خود را شروع کرد، اين فرآيند نيازمند دانش و زمان براي پياده‌سازي متدهای خود شد. زمان، بزرگ‌ترين عامل سرمايه‌گذاري اوليه براي بهينه شدن سايت و يا يک صفحه است.

بسته به اينکه چگونه کلمات کليدي رقابتي در بهينه سازي مورد استفاده قرار مي‌گيرند، سئو هفته‌ها يا ماه‌ها طول مي‌کشد تا به نتيجه برسد. اگر چه ممکن است نتايج بهينه‌سازي جستجو به سرعت ديده نشود ولي در دراز مدت مزاياي سئو باعث افزايش رتبه‌بندي سايت و افزايش بازديدکنندگان است.

اين جاي تعجب نيست که وب سايت‌ها با محصولات و خدماتي که بفروش مي‌رسانند بر سر رسيدن به یک جایگاه مناسب در موتور جستجو ها رقابت کنند. اين مسئله براي خيلي از سايت‌ها سودمند است که در بالاي نتايج جستجو قرار گيرند به خصوص آنهايي که با افزايش ترافيک سايت به تعداد مشتريانشان اضافه می گردد.

اهداف کلی سئو:

  • باعث بالارفتن ترافیک سایت خواهد شد.
  • در بازدید سایت تاثیر بسزایی دارد.
  • باعث ایجاد برند می شود.(مانند دیجی کالا)
  • رتبه بهتر در نتایج موتور جستجو
  • باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد.
  • بهترین روش و متد برای تبلیغات است.
search engine optimization

سئو داخلی چیست ؟ (On Page SEO)

سئو درون صفحه به کنترل مستقيم کدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و ... مرتبط مي‌شود؛ به طور کلي هر چيزي که در سايت خود بارگذاري مي‌کنيد مربوط به SEO On Page مي‌شود. اين روش پايه تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است زيرا جايي است که شما بيشترين کنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را که شما در محتويات سايت خود ايجاد مي‌نماييد در نتايج جستجو تاثير گذار خواهد بود بنابراين خيلي مهم است که روش SEO On Page بدرستي قبل از روش SEO Off Page انجام شود.

سئو بیرون صفحه چیست ؟ (Off Page SEO)

بر خلاف روش SEO On Page که توسعه وب سايت با کنترل مستقيم بالايي انجام مي‌شد، روش بهينه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است که در خارج از وب سايت شما انجام مي‌شود؛ اين شامل تمام چيزهايي است که مي‌تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما کمک کند. SEO Off Page در درجه اول در بدست آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي که از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي‌کنند) متمرکز مي‌شود سپس با استفاده از روش‌هايي که در خارج از وب سايت انجام مي‌شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي‌پردازد.

SEO Off Page يک فرآيند نامحدود است که توسط مهندسين سئو در جهت بدست آوردن پيوند دهندگان، اداره مي‌شود.

استراتژی های بهینه سازی موتور جستجو

هنگامی که پیاده سازی وب سایت به پایان می رسد خیلی از شرکت ها نمی دانند که چگونه وب سایت خود را در اینترنت معرفی نماید که بهترین روش برای معرفی وب سایت بهنیه سازی موتور جستجو است.

 استراتژهای بهینه سازی برای توسعه وب سایت:

پردازش متن مناسب برای مطالب یک وب سایت

چینش کلمات کلیدی

بهبود ساختار چیدمانی وب سایت

استراتژی URL

بهینه سازی کدهای HTML

بهینه سازی لینک های ورودی

استراتژی نام دامنه و هاست

آنالیز تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو

مهمترین معیارها برای بهینه سازی موتور جستجو عبارتند از:

استفاده از ابزارهای خزنده برای آنالیز وب سایت

اضافه کردن Allow یا DisAllow به نقشه سایت

اضافه کردن URL به نقشه سایت

اضافه کردن نقشه سایت به robots.txt

مفاهیم آنالیز فنی

بهینه سازی موتور جستجو فرآیندی است که هیچ وقت تمام نمی شود و تکنیک های زیادی برای بهتر کردن رتبه سایت وجود دارد ولی پیاده سازی همه آنها مشکل است. :

تعدادی از تکنیک ها برای بهینه سازی یک وب سایت:

افزایش لینک های خارجی

تغییر اسم فایل ها

لینک یک طرفه

کلمات کلیدی

استفاده از Meta Tag

استفاده صحیح از عنوان

استفاده از robots.txt

بهینه سازی محتوا

 

باید به خاطر داشته باشیم که توجه به سئو اگر به شیوه‌ای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری درست ، زمان‌بر، دشوار و گران‌قیمت است.

کسب و کاری که می‌خواهد در موتورهای جستجو وضعیت مطلوبی داشته باشد، باید نکات بسیاری را رعایت کند که موارد زیر، تنها بخش کوچکی از آنهاست:

تولید دائمی محتوای اصیل و بدون کپی کاری

به روز کردن محتوای قدیمی بر اساس اطلاعات و نیازهای جدید

ایجاد حس رضایت در خوانندگان و کاربران

قانع کردن بازدیدکنندگان به اینکه مدت بیشتری را در سایت شما بگذرانند

همه‌ی این کارها، هزینه‌بر هستند و همیشه و هر روز بخشی از وقت و منابع شما را به خود اختصاص خواهند داد.

نمونه کارهای سئو به علت کم لطفی برخی از همکاران در سایت درج نمیگردد